ConsiderThis

Nemmere valg af uddannelse

Når man er ung, så kan valg af uddannelse være svært. Uddannelsestesten, vi lavede for Zealand – Sjællands Erhvervsakademi, gør det lettere.

Visuelt design

Gamification

Konceptudvikling

Valg af uddannelse ud fra interesserområder

Der er nærmest uendelige uddannelsesmuligheder, så det kan være svært at finde ud af, hvad man skal studere. Vi lavede sammen med Zealand en uddannelsestest, hvor man bruger udelukkelsesmetoden til at komme så tæt på en relevant uddannelse som muligt. Det gør, at de unge mennesker, der skal til at studere, får viden og inspiration til uddannelse, og Zealand får øget kendskabet til dem selv og deres uddannelser.

Inden uddannelsestesten kunne opsættes, skulle vi lave det store arbejde med den visuelle profil og det endnu større arbejde med at lave alle vejene bagved: hvad der gør, at man lander korrekt ud fra ens svar. Der skulle tungen holdes lige i munden. Men det lykkedes, og resultatet blev ret godt – kan vi se på feedback og trafik.

Derfor blev det et spil

 Vi anbefalede en form for kommunikation, som brugerne kunne interagere med og lege med forskellige muligheder: et spil, en test, en quiz. Noget der øger engagement og forståelse. Efterfølgende har vi lavet andre spil og test for Zealand. Vi har blandt andet lavet: 

PBA Match: Find den Top-Up Bachelor, der passer til din Erhvervsakademiuddannelse. 

Hurtigere end en hacker: Den blev lavet i forbindelse med uddannelsen Top-Up Bachelor i IT-sikkerhed. Man skulle løse gåder på tid. 

Adventskalendere: Tilbagevendende koncept, hvor de nuværende studerende kunne dyste om fede præmier ved at svare på spørgsmål om Zealand. 

Hvilken type studerende er du?: En personlighedstest, hvor man ud fra ens persontype fik forslag til, hvilke uddannelser man kunne tage på Zealand. 

Tråde til populær app – Tinder

Swipe, swipe. Vi lever i en verden, hvor vi kan tage hurtige valg i forhold til nærmest alt. For eksempel kærligheden på Tinder. Og netop Tinders swipe-funktion har vi taget med her.

Her vælger og fravælger man interesseområder i stedet for kærligheden. Det er nemt og intuitivt for brugeren at køre gennem testen på den måde.

Værktøjet Playable - tidligere Leadfamly​

Uddannelsestesten er opsat i Playable – tidligere Leadfamly – som er en gamification platform, hvor man kan opsætte quizzer, konkurrencer og spil, der øger engagementraten med målgruppen.

Det er en rigtig god måde at skabe content, som fanger brugerens opmærksomhed på en anderledes måde. Det kan både være i form af spil/quizzer med præmier, men hvis det er relevant nok, kan vidensdelen også fungere rigtig godt, så du får mange klik (og en billig CPC).

Markedsføring af uddannelsestesten 

 

Uddannelsestesten har været en sikker vinder, når det kommer til trafik og lav CPC. Den er kørt på Google, Facebook, Instagram og TikTok. Her har vi supportet med annonceindhold og data.

Andet du måske kan li´

Nemmere valg af uddannelse

Nemmere valg af uddannelse Når man er ung, så kan valg af uddannelse være svært. Uddannelsestesten, vi lavede for Zealand – Sjællands Erhvervsakademi, gør det lettere. Visuelt design Gamification Konceptudvikling

Læs mere →