Online kampagner – Zealand
Online kampagner Vores budskaber skal ramme målgruppen de rigtige steder, skabe trafik og konvertering. Digital marketing Online strategi Visuelt design Unge skal vælge en videregående uddannelse på Zealand For en
For en uddannelsesinstitution som Zealand, så er der faste højdepunkter, hvor de SKAL være til stede på de medier deres målgrupper anvender dagligt, og med tilpasset vinkling. Hvert medie har sit eget formål, sprog og trends – og materialerne skal tilpasses til medierne for max effekt. META ejer både Facebook og Instagram, men i begge tilfælde er det meget forskelligt, hvad målgrupperne bruge medierne til. Og så er en del Zealands målgruppe slet ikke på Facebook. Zealand har knap 30 uddannelser, der skal kommunikeres til vidt forskellige mennesker. ConsiderThis planlægger, designer og eksekverer online kampagner for Zealand.
Højdepunkterne nævnt ovenfor er Kvote 1 og Kvote 2 optagelsesperioderne samt vinteroptag, hvor man søger optag på uddannelser med start omkring februar. Men er det nok at være til stede i den periode, hvor de unge skal søge? Nej, det er det ikke. Vi arbejder med en tragt-strategi, så vi hele tiden rammer målgruppen med forskelligt kommunikation om uddannelserne, Zealand, Studielivet. Det gør vi i forskellige niveauer (branding, dialog/engagement, call to action/konvertering). Således vil målgruppen være tættere på Zealand, og tættere på at træffe beslutningen om at tage deres videregående uddannelse der, når vi nærmer os ansøgningsfristerne.
Branding: Dette niveau handler meget om Zealands værdier, og hvad målgruppen får ud af at vælge at tage deres videregående uddannelse her.
Dialog/engagement: Det er et spor i kampagnen, hvor vi forsøger at få målgruppen til at “afprøve os” eller være i “dialog med os” i form af småspil, quiz og konkurrencer, e-bøger/rapporter/guides, test mfl.
Call to action/konvertering: Dette lag siger lidt sig selv. Det er her vi skal have målgruppen til at tage en aktiv beslutning om at tilmelde sig, ansøge, købe osv.
ConsiderThis planlægger hvordan alle kampagne-lag skal påvirke hinanden, opsætter målgrupper, designer annoncematerialer og andet indhold. Vi opsætter, overvåger og optimerer annoncer og kampagner, der afvikles på Google, Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube og TikTok. Materialer er alt fra tekster, grafikker, klassiske annoncer, animerede annoncer og små film.
… Men helst et godt mix af ovenstående!
Online kampagner Vores budskaber skal ramme målgruppen de rigtige steder, skabe trafik og konvertering. Digital marketing Online strategi Visuelt design Unge skal vælge en videregående uddannelse på Zealand For en