ConsiderThis

Rekrutteringsindsats

Kampagne med det formål at skaffe flere tømrer til Georg Berg med en indsats på de sociale medier.

Visuelt design

Kampagneplan

Tekstforfatning

Digital marketing

Filmproduktion

rekrutteringsindsats for Georg Berg

Opgavens omfang

Georg Berg har vundet mange byggesager, som i de næste par år skal bygges, og derfor efterspurgte de en indsats til rekruttering af flere tømrer. Vi fik frie hænder til materialet.

Efter brainstorm, kom vi frem til at vi ville lave denne rekrutteringsindsats lidt anderledes end den normale: “Vi søger tømrer”-tilgang. Det skulle være end indsats med personlig vinkel, fokus på Georg Bergs solide historie og humor.

 

 

Så i stedet for at Georg Berg søger tømrer, så blev kommunikation mere personlig, så det er Andreas, Mads og Nikki, der søger nye tømrer-kollegaer. De tre gutter er alle ansatte i virksomheden – altså ægte ambassadører.

Til kampagnen har vi både brugt materiale, som vi tidligere har produceret for Georg Berg, men som er klippet om, så det passer i en rekrutteringsindsat. Og så er der er også helt nyt materiale i form af grafikker og film.

 

Indsatsen er opdelt i to faser. Den første i ultimo 2023, hvor vi hjalp med at skaffe de tømrer, som manglede nu her. Og den anden i primo 2024, som skal skaffe flere tømrer til fremtidige projekter og brande virksomheden.

rekrutteringsindsats for Georg Berg

Fase 1:

I fase et har vi taget udgangspunkt i materiale, vi tidligere havde produceret for Georg Berg. Det blev klippet lidt om, og fik en ny outro med: “Andreas søger flere kollegaer – Georg Berg søger tømrer. Derudover blev der lavet grafikker og opslagstekster. For at kampagne, kunne køre på de sociale medier, så skulle der laves en landingside at linke til, her lavede vi jobopslaget ud fra samtale med Direktør Christian Berg. Og så sørgede vi for, at gøre Georg Bergs allerede eksisterende digitale platforme klar til annoncering.

Første del af indsatsen kom hurtig i mål, og Georg Berg fik de tømrer som de skulle bruge i første omgang.

Fase 2:

I fase to skal der produceres 3 film, som fortæller lidt om det at mangle en kollega på en arbejdsplads. Også i fase 2 bruges der ambassadører fra Georg Berg. Filmene viser, hvordan det er at mangle en kollega på byggepladsen, men med humør, og så det understreges at Georg Berg er et sted med sammenhold, godt kollegaskab og samarbejde. Det er tænkt ind i filmene at de også skal være en del af branding. Stay tuned på Georg Bergs kanaler for at se de færdige resultater i januar.

Video med Andreas, grafikker med Georg Berg personale

Hos ConsiderThis tænker vi ofte flere vinkler ind, når vi skal udvikle materiale – eller ser på, hvad der tidligere er produceret. Det gjorde vi også, da vi skulle lave rekrutteringsindsats for Georg Berg.

En brandingfilm kan man f.eks. klippe i flere små udgaver, der hver fortæller sin egen lille historie om virksomheden. Enten som opbakning til den “store” film eller til et andet formål. Små film med et formål kan klippes sammen til en større fortælling.

Andet du måske kan li´

Rekrutteringsindsats – Georg Berg

Rekrutteringsindsats Kampagne med det formål at skaffe flere tømrer til Georg Berg med en indsats på de sociale medier. Visuelt design Kampagneplan Tekstforfatning Digital marketing Filmproduktion Opgavens omfang Georg Berg

Læs mere →